Pages

26 January 2013

Bahagia ?




Melewati hari-hari dalam kehidupan tanpa mengingati Allah adalah suatu hal yang sangat merugikan.


Allah itu tempat kita mengadu, tempat kita bermanja , tempat kita menangis, tempat kita tersenyum ,tempat kita kecewa, tempat kita mengeluh dan segala-galanya bisa bersama Allah.


Allah bukan seperti manusia !


Manusia ..sampai masanya akan merasa bosan mendengarkan pengaduan kita, tapi Allah tidak begitu.  Sekali? dua kali? berkali –kali? siang malam ?pagi petang ? Allah tidak akan pernah bosan menerima kehadiran kita.


Jangan cari Allah dengan mata, pasti tak kan jumpa ! carilah dengan ilmu ,Cuma dengan ilmu kita akan faham bagaimana mencari Allah.


“Allah itu dekat, lebih dekat dari urat leher kita.”


Itu bermakna, Allah itu sentiasa ada disisi kita, Cuma tidak terlihat dengan mata kasar, tapi hadirnya bisa dirasa dengan hati.


Merasai kehadiran Allah dalam hidup kita, merasai Allah sentiasa memerhatikan segala perbuatan kita, merasai Allah sentiasa mendengar setiap patah kata yang keluar dari bibir kita, merasai Allah tahu kita sedang bersungguh-sungguh mendapatkan sesuatu, Merasai Allah itu maha memaafkan diatas segala dosa-dosa kita ,merasai Allah mengetahui segala-galanya tentang diri kita..


Akan membuatkan kita menjadi hamba Allah yang sangat disiplin, sangat tunduk dan sangat-sangat bergantung harap hanya pada Allah.


Maka berbahagialah  kita yang punya Allah, Allah sentiasa ada untuk kita, bahagia itu Cuma ada bila kita bersama Allah.Maka, letaklah Allah dalam hati kita.,pasti  kita akan merasa bahagia hingga ke akhirnya.


Bahagialah.....bersama Allah ... :)


No comments:

Post a Comment