Pages

30 December 2011

Good Luck Exam :)





Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua teman-teman mahasiswa. Moga semuanya sihat dalam rahmatNya.Masa berlalu begitu pantas sekali,Insyallah, ada beberapa hari lagi kita akan menduduki peperiksaan pertengahan semester.


Bagaimana persediaan teman-teman semua ? moga semua dalam keadaan terkawal dan baik –baik sahaja. Nasihat saya, kita tidak perlu terlalu takut dan risau. Sehingga kita mengabaikan banyak perkara.,samada dalam soal kesihatan,ibadah dan hal-hal yang menjadi ruti harian dalam hidup kita.


Teman-teman,

Peperikasaan bukannya medan untuk kita memuntahkan segala ilmu yg kita ada. Tetapi peperiksaan merupakan salah satu medium untuk kita menguji sejauhmana tahap kefahaman kita terhadap ilmu- ilmu yang kita pelajari.


Maka, bersederhanalah..ulangkajilah pelajaran dengan tenang serta strategi yang ‘smart’ . lapangkan minda dan dada. Usaha dengan sebaik-baiknya, tapi jangan sampai menekan jiwa. Bukan pointer yang tinggi kita kejar, tapi ilmu yang kita pelajari biarlah memberi manfaat pada diri dan orang lain.


Jangan di lupa,setelah segala usaha telah laksanakan,kita serahkan semuanya pada Allah, moga Allah memberikan kita kejayaan yang paling terbaik untuk diri kita.


“bahawa sesungguhnya bersama kesukran itu ada kemudahan. Sesungguhlahnya bersama kesukaran itu ada kemudahan, maka apabila engkau telah selesai ( dari sesuatu urusan), tetapkanlah bekerja keras ( untuk urusan yang lain). Dan hanya kepada Tuhanmu (Allah) engkau berharap.”

( Surah Asy-Syarh, 94 :5-8)

Insyallah, pasti kita akan mendapat kejayaan setimpal dengan usaha yang kita laksanakan atau boleh jadi kita akan mendapat kejayaan yang jauh lebih baik dari apa yang kita sangka.


Akhiranya, saya doakan agar kita semua di permudahkan dalam menduduki peperiksaan kali ini. dan mendapat kejayaan yang terbaik .


Good luck dari Hewi Pmium .

By Husbah Haris laksmana .

Timb.pengerusi Hewi Pmium.

No comments:

Post a Comment