Pages

19 June 2012

Catatan 16.6.12

                                                    



Lemah lembut kaki mendekati pantai..

Luasnya laut terbentang.. nafas di hembus berkali-kali, Allah..tenangnya bila menghadap pantai..!

Saat bertemu pantai..saya merasa cukup, pantai seolah mengerti saya ingin bercerita walau tanpa suara. Kami saling berpandangan..sesekali saya tersenyum, ada masanya saya pasti menangis..

Saya  bisu bila bertemu  pantai ! seluas laut terbentang…seluas itulah hati saya lepaskan..

Sungguh, saya merasa asyik..di buai keindahan pantai, di usik irama omak-ombak yang memecah ke pantai, di belai manja sang bayu bertiup lembut di muka pantai...

Merenung jauh ke dasar lautan, ya,pasti dalam ! pasti luas ! namun di mana penghujungnya ? soal tanpa jawapan.. berkali-kali tetap juga begitu.

‘para nelayan pasti melihat lautan luas ni sebagai punca rezeki yang begitu lumayan,dalam dasar lautan pasti wujud berjuta spesis ikan yang bisa dijadikan hasil tangkapan dan punca rezeki’

‘para pelancong..,pasti senang dan bersuka ria  menikmati keindahan pantai sebagai tempat  percutian..”

Buat saya.. sebagai manusia kerdil yang sedar  punya tuhan..saat berasyik-asyik merenung indahnya pantai dan lautan, hati tak berhenti memuji-muji bertapa indahnya ciptaan tuhan, Maha kaya Allah..Maha indah Allah..baru kan pantai! sudah cukup membuat saya terbang di buai khayalan.

Irama ombak yang memecah ke pantai..seakan memujuk !..ya, Dia ada..jangan pernah rasa sendiri..!

Andai saja kau bisa ku pandang ! ah, mustahil..

Lautan ini pasti tiada penghujung…maka begitulah jawapan rindu yang sudah lama bersarang dalam hati ini..

Menarik nafas perlahan..saat di hembus..ya, Kau ada di sini !



**at pantai Irama Kelantan.

No comments:

Post a Comment