Pages

14 February 2012

Jangan !

Jangan paksa saya berhenti menangis!

Ia membawa ketenangan pada jiwa saya,

Siapa bilang orang yang suka nangis tu lemah ? tidak !


Jiwa ini semakin bertenaga,

Hati ini lebih tenang,


Mungkin kita tidak pernah tahu ada rasa yang sukar di luah,

Melainkan dengan menangis!

Ianya lebih mudah,


Jangan paksa saya berhenti menangis,

Saya manja ? terserah..

Saya lemah? Terserah..

Bukan sengaja.

Apalagi ingin bermanja-manja.


Apa yang penting,

Menangis itu perlu bagi saya!


Saya menangis ,ada sebabnya .

Berkali-kali pun, tetap ada sebabnya !

Jangan paksa saya berhenti menangis.

Menangis itu terlalu enak bagi saya..


Rasanya sukar di kongsi..

Cukuplah.sekadar..berikan saya ‘ruang’ utk terus menangis.


Jangan paksa saya berhenti menangis..

Allah maha tahu,

Insyallah..’air mata’ ini modal akhirat saya kelak.

No comments:

Post a Comment