Pages

18 February 2010

C 12 hanya pinjaman Allah utk Ku..

“ Segalanya berubah sejak kehadiran mereka,sejak hari itu secara outomatikly aku mempunyai seorang doctor peribadi,lecture peribadi,pakguard peribadi,perunding motivasi peribadi,pengkritik peribadi,tukang masak peribadi,driver peribadi dan pendek kata karekter mereka melengkapi segalanya yg membuatkan hidupanku bertambah sempurna..sejak bila mereka hadir hanya Allah yg tahu.

Segalanya berlalu dgn begitu pantas,dulu kita sangat dekat …sangat dekat,kini terasa jarak semakin jauh,aku belajar utk mjd seorg yg sangat positif dan optimis menerima keadaan ini..wlupun airmata terlalu payah di tahan,dek krn terlalu sakit menerima kenyataan.Allah sngt Bijak,menguji persahabatan bersalutkan perjuangan..Subahanallah manisnya terasa bilamana segalanya di sandarkan hanya padaNYA..antara AMANAH ALLAH dan PERSAHABATAN yg mana perlu di utamakan???...Amanah Allah yg utama,Persahabatan adalah aksesori indah dlm perjuangan dan perlu kita ingat, persahabatan juga amanah dari Allah..

C12…
Kalian bisa pergi sejauh mana pun yg kalian inginkan..
Tidak kembali juga bisa…
Tapi…

Kalian tidak bisa menjarakakn hati dan doaku dari kalian..krn Cuma itu yg mampu ku jadikan sbg pengganti diri,krn kalian terlalu jauh…hanya doa yg membuatkan aku terasa dekat dgn kalian..aku pasti kalian juga seperti itu..Sukarnya menggantikan kalian dgn yg lain,krn kalian mempunyai posisi yg sangt istimewa dlm hati ini…perlu ku ingat diri selalu,bahwa “C12” hnya pinjaman Allah utk Ku..

Ya Allah..

Persahabatan ini hnya krnMu,
Aku sngt menyayangi mereka..juga krnMu,
Jika mereka lemah dan tidak berdaya,kuatan mereka ya Allah.
Jika mereka buntu,berikan mereka petunjuk mu,
Jika mereka sedih,marah dan gembira biralah hanya krnMU,
Seandainya kmi bertengkar dan berselisih damaikan hati kami dgn ksh sayangMu,

Ya Allah,

Persahabtan ini hnya pinjaman daripada mu,pastikan hati-hati kami terikat utuh hanya krnMu..
Perbetulkanlah kami,andai kami tersasar dari perintahmu..

Khas utk C12…

C0 = Pembantu dan Penolong Setiaku
C1 = Sumber semangatku
C2 = Rujukan dan Peneman setiaku
C3 = Sumber Motivasi ku
C4 = Sumber harapan dan Keyakinanku
C5 = Pemandu arah perjalananku
C6 = hanya “menumpang”
C7 = Pengubat dan penyejuk jiwaku
C8 = Pembuka fikiranku
C9 = Sumber Keceriaan dan kasih sygku
C10 = Pemuda Caraku
C11 = Sumber Kekuatanku

“ C12 ……12 – 1 = 0 “ (nanhu romyun fi rimayatil Islam)

“Duhai sahabat dengarkanlah,bicara hatiku ini..
Meskipun jarak memisahkan namun tiada nokhtah kasih ini..
Biarlah waktu menentukan nilai ukwah yg terjalin..
Teruskanlah perjuangan,sehingga ke titisan “DARAH yg TERAKHIR”..

Ya Allah,

“Engkau tahu bahwa hati-hati ini (C12) telah berkumpul krn mengasihiMU,bertemu untuk mematuhi perintahMu,bersatu memikul beban dakwahMU,hati-hati ini(C12) telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu,maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya.Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini akan jalanNYa yg sebenar.Penuhkan hati-hati ini(C12) dengan cahya RabbaniMu yg tidak kunjung malap.Lapangkan hati-hati ini dengan limpahan iman /keyakinan dan tawakkal kpdMU,Hidup suburkan hati-hati ini dengan ma’rifat(pengetahuan sebenar) tentangMu,Jika engkau mentakdirkan mati,maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dlm perjuangan agamaMU,Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.
Ya Allah perkenankanlah permintaan ini..”

Hey C12…

Kita akan jauh..dan akan semakin ja………….uh nanti..krn kehidupan dan perjuangan perlu di teruskan,itu hakikat yg perlu kita terima..Oleh itu, aku ingin memaksa kalian utk membayar kejauhan ini dgn satu perlumbaan…

“Siapa di antara kita yg lebih mencintai ALLAH dan RASULULLAH,maka dialah yg plg SETIA dan PENYAYANG di antara kita..?????”

Amaran!!!! Tiada siapa pun di antara kita yg bisa ‘mengexcusekan’ diri dari perlumbaan ini..perlumbaan ini,bermula dari skrg!!!...Pemenangnya bakal kita ketahui di SANA nanti..

Akhir kata,yg lahir jauh dr lubuk hati ku…

Pertemuan kita,telah di takdirkan Allah..antara kita tidak tidak pernah di rancang,manalah takdir hendak di lawan..semuanya ketentuan tuhan..

Suatu saat kita pasti akan berpisah,dgn jarak yg teramat jauh…aku tidak pernah mengharapkan pertemuan dgn kalian lg…tlg update kekutan ukwah kita dlm doa kalian stp masa,Cuma satu harapanku,moga kita dapat “bereunion” di JANNAH ALLAH nanti..pastikan kita semua cukup 12org!!! insyallah,biiznillah…

“ Kalian adalah hadiah yang sangt istimewa"

No comments:

Post a Comment