Pages

14 May 2012

Kejar sampai dapat...




Jauh termenung…bibir kelu..rancaknya mata meraba seluruh alam, subahanllah.. begitu sempurna! Seluruh perhiasan langit dan bumi berada di posisi yg begitu cantik dan mengasyikkan.


 Tiap hari kelopak mata berkelip, tangan dan kaki bergerak kesana kemari , nafas di hembus dan di tarik..jatung berdegup mengikut tabiat degupanya..hati kosong di himpun “cinta”. !



 Saat terbenamnya mentari ,munculnya bulan tersenyum menyinari pekatnya malam..bintang bertabur di hamparan langit, asyik bekelip-kelip mencantikkan singahsannya malam..


 Bumi gersang, di tumbuhi pepohon hijau..lalang-lalang menari-nari di tampar angin yang bertiup kencang.., ombak-ombak menghempas kecil di muka pantai..pepasir terbentang, anak-anak ketam berlari-lari mengejar tingkah ibunya..ulat di batu tersenyum kerna masih punya makan terisi di perut.



Si kecil berlari-lari , terjatuh ke bumi..berdarah lutut kecil yang halus, suara manja menjerit memecah kebesaran alam! Lantaran tangan yang kecil mengenggam pensil mecoret pelangi di dinding putih..tersenyum si Ibu , kepala di geleng lembut ,tanda mengiakan si kecil sudah mula membesar..


 Semuanya Indah, Ciptaan terindah yg Maha Indah, tersusun rapi..mengkhayalkan jiwa hingga terbenam di muka sejadah. Sungguh Alam ni Cantik & mengasyikkan !..Maha Bijaksana, Maha Kaya, Maha Adil , Maha sempurna.. ciptaan MU ya Allah.



 Wajah-wajah alam yg luas terbentang ini, memaksa Si hati-hati beriman terus tekad mengejar CintaMU. Indah hasil ciptaanMu, apatah lagi kesempuranaan yg ada pada Dzat keaggunganMU. Andai saja cinta ni bisa jatuh pada hasil kesempurnaan ciptaanMu , apa yg bisa menghalang agar hati ini tidak mencintaiMU ! tidak ada!




Mencintai.. semestinya Memilik !



 Ingin benar memiliki cintaMU.. ingin bermanja dalam setiap sembah sujud padaMU. Andai hati ini terhimpun begitu banyak cinta..pastinya ia tidak pernah begitu besar,sebesar cinta yang berpihak pada CintaMU.



 CintaMu lahirnya fitrah..bersalut rasa kehambaan..berpusat pada titik ketaatan.



 Allah,luasnya alam yg kau cipta ini. Mengajar hati –hati ini untuk tunduk dan patuh mengenal Dzat kemuliaanMU..


selagi nyawa di kandung badan, selagi jantung masih bedegup kencang, izinkanlah..hati-hati ini agar terus mencintaiMU..



 Kabur di pandang Mata, namun hadirMU tetap di rasa..tenggelam di alam rasa, beregenang air mata, saat Rindu mendominasi rasa..




 :: keyakinan dan Cinta membawa langkah ini terus bergerak..::

No comments:

Post a Comment