Pages

06 September 2011

~ Back to Allah

Setelah ku temui begitu banyak masalah,

Tidak pernah ku jumpa jalan keluar selain kembali kepada Allah,

Ia,kembali kepada Allah !

Kerna setiap yang berlaku semua datang dariNYA,

Samada yang baik ataupun yang kurang baik ,

Pasti semua datang daripadaNYA.


Selalu terjadi benda yang membuatkan hati ku senang hidup ku lapang,

Banyak sekali aku menghirup nikmat tanpa sedar,

Tapi syukurku masih terlalu sedikit,

Ah, alpanya aku.


Sedikit sekali perkara yang menyakitkan hatiku terjadi,

Tapi begitu besarnya kecewa di dada ku,

Berkali-kali ku hitung sakit ,

Hasilnya semakin bertambah kecewa ku rasa.


Akal ku menyangka Allah tidak sayang padaKu,

Sebenarnya tanpa sedar,

Allah menghapuskan dosa-dosaku dan menyusun kehidupan yang jauh lebih baik daripada apa yang aku sangka.


Allah,

Meskipun hatiku sakit ,

Tapi dengan menyebut namaMu,

Jiwa terasa bebas berterbangan,

Aku percaya segalanya bisa terjadi jika engkau sudah berkehendak !



Allah..

Menarik sungguh perjalanan hidup ini,

Ada manisnya ada juga pahitnya,

Kisah-kisah dalam hidup ini,

Membuatkan aku semakin mengenalMU.

Aku tidak dapat apa yg aku mahu,tp kau memberikan apa yg aku perlu !



Allhuakabr ,Allahuakbar ,Allhuakbar.

Kalimah aggung yang memuji kebesarnMU,

Aku akui diri ini begitu kerdil,

Saat menyedari seluruh kerajaan langit dan Bumi,

Segalanya adalah milikMU.



· Allah ,jadikan aku hamba yang baik .Meskipun dalam kedaan yang menyenangkan hatiku @ menyakitkan hatiku.

1 comment:

  1. Salam.

    Apabila berbicara mengenai hakikat, maka kita akan berhadapan dengan perkara yg tidak pasti bg manusia, namun pasti bg Allah s.w.t

    Teruskan penulisan.

    Mohd Aizat

    ReplyDelete