Pages

25 March 2012

UsiaKU..


Terima kasih ya Allah ,

Terima kasih ya Allah..

Terima kasih ya Allah…


Atas nikmat usia yg masih kau berikan hingga ke hari ini…

Hari ini genap usiaku 24tahun ….!

Terimbas kenang usia..Apa sebenarnya yg telah ku jalani sepanjang 24tahun di atas muka bumi ini???


Banyak yang baik atau lebih banyak yang buruk ???

Bagaimana ‘status’ diriku disisi Tuhan ???

AKU !!! hamba yg baik @ hamba yg derhaka ??? …



Allah..


Kau pemilik segala Cinta ..pemilik segala kasih sayang . serta pemilik segala yang ada di langit dan di bumi ..

Rasa aman dalam jagaanMU , rasa nikmat dengan pelukan kasih sayangMU .

Terima kasih ya Allah..



Allah..


Tambahkan rasa cintaku padaMU . tenggelamkan aku dengan penuh rasa ‘kehambaan’ hanya padaMU..



Allah..


Jadikan Aku hamba yg terbaik ..

Jadikan aku ummat yg terbaik..

Jadikan aku anak yang terbaik..

Jadikan aku sahabat yg terbaik..

Dan jadikan aku manusia yang terbaik dlm jangka hayat kehidupan yg singkat ini.



Kamu , kamu dan kamu..

Terima kasih yang teramat sangat kerna hadir dlm hidup ini.

Tanpa kamu , aku pincang sebelah kaki ! buta sebelah mata !

Kamu, kamu dan kamu..

Sungguh ! aku sayang kamu ..



Allah..


Pandu kaki ini untuk meneruskan langkah..

Andai rebah , bangunkan ..

Andai berdosa, ampunkan ..


Allah..

Izinkan hamba yg hina ini melihat ‘wajahMU’ di akhirat kelak ..

Terima kasih ya Allah…




No comments:

Post a Comment