Pages

26 January 2011

ya ALLAH....


Ya Allah…

Di saat dan ketika ini aku hanya ingin menyebut namaMU,hanya namaMu ya Allah..menyebut namaMu dengan sebanyak-banyaknya..


Ya Allah..

Aku ingin mengadu,mengadu segala2 yang sedang bersarang di lubuk hatiku ,tp bagaimana ya Allah?? Ayat apa yang harus ku susun,isi hati apa yang harus ku luah ,Sedangkan segala-galanaya sentisa dalam pengetahuannMU,kau sanagt tahu dan maha tahu ya Allah..


Ya Allah..

Bagaimana sebenarnya kau memandang diriku?? Bagaimana sebenarnya kau menilai isi hati ku?? banyak sangat ka dosa-dosaku ya Allah?? Hina sangat ka aku disisi mu ya Allah???


Ya Allah...

oksigen seolah-olah tidak cukup untuk aku bernafas...nadi ini juga semakin kencang denyutannya ..apa yang terjadi dengan diri ini aku juga tidak tahu ya Allah..aku tidak tahu..terlalu sukar untuk ku fahami isi hati sendiri di saat ini..terlalu sukar ya Allah..


Ya Allah..

Tidak pernah terlintas di hatiku untuk derhaka dengan setiap ketentuanMU,Cuma aku takut ya Allah,aku takut..aku tidak mampu untuk memikul bebanan ini..


Ya Allah..

Langkah apa yang harus ku atur?? TakdirMu begitu hebat ya Allah..terlalu berat hatiku menerimanya,diri ini terlalu kerdil dan lemah ya Allah..


Ya Allah..

Aku sanagt tahu,kau sentiasa ada walau di mana? kau sentiasa dekat walau dalam keadaan apa pun..dakap aku ya Allah,dakap aku dengan kasih sayang MU ya Allah,agar getaran hati ini bisa lapang dan tenang..


Ya Allah..

Aku tahu,kau maha tahu ya Allah..hati ini hanya ingin mengadu,tanda aku hamba yang sangat lemah,aku perlukan perhatianMu, dan aku sangat perlukan kekuatan daripadaMU.


Ya Allah..

Ampunkan segala dosa-dosaku,bantu aku ya Allah,kuatkan aku sekiranya aku lemah,bagunkan aku sekiranya aku jatuh,sedarkan aku sekiranya aku terlalai,dan tolong hanyutkan aku dengan Cinta dan kasih sayangMU..


Moga di jalan ini aku semakin tenggelam dengan CintaMu ya Allah

Allahuakbar…hanya kau sumber inspirasi dalam hidupku..



No comments:

Post a Comment